5 aranżacji zabaw z całego świata w ogrodzie
Pomysły z całego świata na zabawy dla dzieci na świeżym powietrzu.
Czy Wasze dzieci są znudzone tymi samymi grami w ogrodzie?
Zapraszamy do zabawy w poniższe gry pochodzące z całego świata!
-
Czerwone światło, zielone światło (USA, liczba uczestników: minimum 3) Cel: przebiec z jednego końca ogrodu do drugiego, aby dotknąć Gracza „światło stopu”.
Krok 1: Gracz „światło stopu” stoi około 6 metrów od pozostałych graczy.
Krok 2: Gracz „światło stopu” odwraca się plecami do pozostałych graczy i krzyczy „Zielone światło!” Pozostali gracze biegną w jego stronę.
Krok 3: Następnie Gracz „światło stopu” wykrzykuje „Czerwone światło!” i odwraca się twarzą do biegnących graczy. W momencie, gdy gracze usłyszą „czerwone światło”, zatrzymują się. Osoba, która się poruszy, wypada z gry. Gra toczy się dalej do momentu dotknięcia Gracza „światło stopu” przez innego uczestnika gry, z którym zamieniają się rolami w następnej rundzie. Jeśli Gracz „światło stopu” wyłapie wszystkie poruszające się osoby, zanim zostanie dotknięty przez innego gracza, w następnej rundzie nadal pełni rolę „światła stopu”. -
Tenisowy futbol (Czechy, liczba graczy: minimum 2) Cel: Zdobyć najwięcej punktów.
Krok 1: W tej grze na nic zdadzą się ręce. Dzieci budują płot z krzeseł ogrodowych lub zakładają siatkę do tenisa, a następnie dzielą się na dwie drużyny.
Krok 2: Celem gry, podobnie jak w tenisie, jest odbicie piłki przez siatkę na pole drużyny przeciwnej, gdzie piłka musi odbić się raz, zanim drużyna będzie mogła odbić ją na drugą stronę. Jednak w tej grze wykorzystujemy piłkę nożną, a zamiast rakiet do tenisa – nogi.
-
Gepardy i jelenie (Indie, liczba graczy: minimum 5) Cel: Gra przypomina grupowego berka. Cel zabawy polega na tym, aby każdy gracz z grupy dotarł do „bazy”, zanim złapie go gracz z przeciwnej drużyny.
Krok 1: Dzieci dzielą się na dwie grupy i wybierają gracza, który poprowadzi grę. Ten gracz to „książę” lub „księżniczka” „gepardów” (wielkich kotów w cętki) i „jeleni”.
Krok 2: Drużyny formują dwie linie w odległości ok. 1,5 m i odwracają się do siebie plecami.
Krok 3: Książę lub księżniczka woła „jeleeeeeenie (lub „gepardy”). W tym momencie wywołana drużyna rusza biegiem do swojej bazy, a drużyna przeciwna stara się ją złapać. Zadaniem wywołanej drużyny jest dobiegnięcie do bazy, przy czym liczba osób, którym udało się dobiec, powinna być większa od liczby osób, które zostały złapane. -
Skok w dal (Republika Południowej Afryki, liczba graczy: minimum 2) Cel: Skoczyć najdalej ze wszystkich graczy.
Krok 1: Gracze wyznaczają punkt wyjścia. Gracz 1 kładzie kijek na ziemi i przeskakuje go, startując z punktu wyjścia.
Krok 2: Następnie Gracz 1 przesuwa kijek w miejsce, gdzie wylądował. Gracz 2 musi przeskoczyć ułożony w nowym miejscu kijek, startując z tego samego punktu wyjścia. Po udanym skoku przesuwa kijek w miejsce, gdzie wylądował. Jeśli nie uda mu się przeskoczyć kijka, przegrywa.
Krok 3: Następnie kolejka przypada na Gracza 3 (lub Gracza 1, jeśli w grze bierze udział 2 graczy), który musi przeskoczyć kijek leżący w miejscu pozostawionym przez Gracza 2. Jeśli skoczy za blisko, wypada z gry. -
Pilolo (Ghana, liczba graczy: minimum 6) Cel: Znaleźć ukryty przedmiot i zanieść go jako pierwszy na metę.
Krok 1: Ta zabawa to połączenie poszukiwania skarbów i wyścigu. Należy wybrać lidera gry oraz osobę, która będzie mierzyć czas. Pozostałe dzieci to poszukiwacze.
Krok 2: Poszukiwacze odwracają się plecami do lidera, kiedy ten ukrywa małe przedmioty na polu zabawy. Mogą to być kamienie, monety lub kijki, jednak należy pamiętać, aby były jednakowe. Osoba mierząca czas stoi na mecie.
Krok 3: Poszukiwacze rozpoczynają szukanie przedmiotów, gdy lider powie „start”. Gracz, który jako pierwszy znajdzie przedmiot i doniesie go do mety, wygrywa. Osoba mierząca czas decyduje, kto dobiegł na metę pierwszy.