nadajmy blask: 3 zabawy w ogrodzie po zmierzchu
Nie pozwólmy, by wraz z zachodem słońca skończyła się zabawa.
Nie rezygnujmy z zabawy po zmierzchu! Dzięki tym wspaniałym pomysłom można kontynuować zabawę nawet po zachodzie słońca. Zróbmy zapas światełek ogrodowych, baterii do latarek, pałeczek fluorescencyjnych, a także świecącej w ciemności farby, dzięki czemu będziemy mieć pod ręką wszystko to, co potrzebne do nocnej zabawy.
NEONOWY BASEBALL
Gra w baseball w ogrodzie nagle nabrała innego wymiaru. Pokazujemy, jak to zrobić: do plastikowych piłek włożyć około pięciu fluorescencyjnych bransoletek przez dziurki i owinąć kije baseballowe świecącymi naszyjnikami. Bazy pomalować farbą fluorescencyjną, a członkom drużyn rozdać świecące bransoletki i naszyjniki w kolorach swojego zespołu. Gotowe!
ŚWIECĄCY TWISTER
Ta klasyczna zabawa, która plącze ręce i nogi, jeszcze większą radość sprawia w ciemnościach! Do zrobienia „maty” przyda się białe prześcieradło o powierzchni 1 m x 1,5 m, które dzielimy równo na kwadraty o długości ok. 20 cm (4 kolumny po 5 kwadratów). W tym celu wykorzystujemy taśmę maskującą lub taśmę malarską. Tak przygotowane kwadraty malujemy farbą fluorescencyjną.
Do zabawy drukujemy tarczę ze strzałką na brystolu. Należy wyciąć strzałkę i przymocować gwoździem. (Wskazówka: aby lepiej widzieć tarczę, warto pomalować każdy kolor farbą fluorescencyjną.) Wybieramy sędziego, który będzie kręcił strzałką i mówił na głos części ciała i kolor. Potem każdy gracz stara się ustawić cześć ciała na wolnym polu danego koloru. Jeśli przewróci się, przegrywa. Wygrywa ten gracz, który jako ostatni nie straci równowagi!
LASEROWY STAN ZAWIESZENIA
Klasyczna gra na równowagę nabiera nowego wymiaru dzięki latarkom! Zasady gry pozostają takie same, jednak zamiast “kija” używamy strumienia światła latarki. Kiedy gracz przy dźwiękach wesołej muzyki próbuje przejść tak, aby nie „dotknąć” strumienia światła, niespodziewanie obniżamy wiązkę światła. Można skomplikować grę jeszcze bardziej, korzystając z kilku latarek naraz świecących pod różnymi kątami. Gracze, próbując nie dotknąć strumienia światła, mogą omijać go z góry lub czołgać się pod nim. Obserwująca rodzina i przyjaciele mogą sędziować, krzycząc w momencie, gdy gracze zostaną „uderzeni” strumieniem światła.